7 Haziran 2020 Pazar

kadının kadına terörü

*


"bilmediğim bir numara, açtım telefonu, küfür kıyamet bir kadın. ne orospuluğum kaldı, ne ucuzluğum. kocasının peşinde dolanmayacakmışım, ayağımı denk alacakmışım. yoksa bilirmiş o ne yapacağını. kocası kim? mahalledeki pizza restoranın sahibi. eve yakın diye gidip geldiğim, kendimi rahat hissettiğim ve iki kelam edeyim de kafam dağılsın diye konuştuğum adamın karısı arıyor. 
kocasına tek bir laf söylememiş, surat bile asmamış. artık nasıl bir haber aldıysa, beni facebook'ta aramış taramış, bulmuş, arayıp hakaret ve tehdit etmek istemiş ki çok kıymetli kocası onu benimle aldatmasın. ben ne yapayım senin gerizeka kocanı, al, turşusunu kur. ama bir daha ararsa, polise vereceğim."
h.e.

"denize yakın bir kafede, yuvarlak masa etrafında hoş beş ediyoruz. ailem, arkadaşlarım, gülüyoruz. annemin uzaktan merhabalaştığı bir kadın geldi, bir şeyler sordu. tam giderken, döndü, bana baktı, "aaa" dedi, "tanıyamadım, ne kadar kilo almışsın" uzun bir sessizlik oldu. keşke aklımdan geçenleri söyleyebilseydim. ama bu son, bundan sonra böyle densizlere aklıma ne gelirse söyleyeceğim."
d.s.

geçenlerde yeni anne olan bir instagram ünlüsü kendine gelen bir mesajı yayımladı. "saçlarınız hep yağlı, göğüsleriniz de sarkmış, tamam yeni anne oldunuz ama biraz bakım şart."
yazan da başka bir kadın. oturduğu yerden, tanımadığı bir kadına memeleri hakkında laf söyleyebileceğini düşünmüş. çünkü yeni anne sosyal medyada çok takipçili biri, dolayısıyla önümüze gelene bir tekme...
bu nasıl bir kin? anlamak ne zor...

her yerde gazlanan belli bir kiloda olmamız gerekiyor, belli bir bakımda olmamız gerekiyor ve hatta belli bir ahlakta olmamız gerekiyor baskısı yetmiyor, üzerine hemcinslerimiz tarafından terörize ediliyoruz.

canım kadın arkadaşım,

ben istediğimi yer, istediğimi içer, istediğim kiloya gelirim. memelerim karpuz kadar, popom masa kadar olabilir. sarkmış olabilir, ceviz kadar olabilir.
saçım kısa, yağlı, uzun, renkli olabilir. saçım olmayabilir.
kocam olabilir, sevgilim olabilir. ikisi birden olabilir, hiçbiri olmayabilir.
canım istediği zaman evde otururum, canım istediğinde bara gider dans ederim. içki de içerim, çay da, sigara da... sigarayı ister yolda içerim, ister masada.
istersem çocuk yaparım, istersem yapmam.
ister erkek bedenini arzularım, ister kadın bedenini...
ister şarkı söylerim, ister gülerim, istersem soğuk nevale olurum.
ister gece 4'te dönerim eve, ister taksim barlarında sabahlarım. istersem çıkmam mahalleden dışarı.
ister tek yaşarım, ister sevgilimle.
istersem askılı giyerim, istersem tayyör, istersem şort.

yaşadıklarım; sana beni yargılama hakkı vermez. seni tanımıyorsam büyük ihtimal düşünceni de merak etmiyorumdur. ben senin değerli fikirlerini istersem, mutlaka danışırım.

dünya kurulduğundan beri erkeğin domine ettiği yaşantımızı bir de sen bulandırma. hadi kadın kardeşim... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder