21 Mart 2009 Cumartesi

benim şehrim...


bir şehirle nasıl vedalaşılır? söz konusu olan "istanbul"sa kolay olmasa gerek...

4 aylık antalya staj maceramı saymazsak, buradan hiç ayrılmadım ben... istanbul'da okudum, en sevgili dostlarımı edindim, aşık oldum, ayrıldım... istanbul'da öğrendim paten kaymayı, çıkan bisiklet zinncirini takmayı, altılı ganyan oynamayı, balık atlamayı... kardeşim yok ama istanbul'da tanıdım kardeş dostlarımı... tiyatroya ilk istanbul'da gittim... sinemaya, konsere ve mitinge de... hayal kırıklıklarımın en kocamanını istanbul'da yaşadım, mutlulukların en büyüğünü de...

kendi düzenimi kurduğum yer istanbul... en güzel yemekleri yiyip, en güzel sohbetleri ettiğim yer... kimi sokaklarını ezbelediğim, esnafıyla selamlaştığım yer... martı sesleriyle uyandığım, vapurda simit yemeye doyamadığım yer...

10 gün uzaklaşınca burnumun direğini sızlatan, karışık, güzel, büyük, sorunlu, renkli, kirli, bol hikayeli bir şehir burası... sevmekten kendimi alamadığım ama çok insan harcadığını bildiğim harikulade şehrim... benim şehrim...

yaşamımın bu döneminde ayrılıyoruz... ama döneceğim...

4 yorum:

  1. Nereye gidiyorsun?
    Hemde benden habersiz.
    Bu şehir arkadandan gelmezse de ben gelirim..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Deren!
    Tarki bana düzelebilmem için yaz ali abi demişti. Ben de zaten yazıyorum dediğimde; Blog yap kendine dediydi.
    Blog a senin İstanbul yazınla başlamaya karar verdim. Ve seninle hissettiklerimin aynı olduğunu görüp yıllarca önce yazdığım bir metni sana adadım. http://aliikizkaya.blogspot.com/2009/05/dedicated-to-ds-deren-sucunun-kenti.html
    Artık sana aittir.
    Çok naif bir tarzın var. Ada insanlarına has analitik cümleler. Minnacık şeylerin içinde ki kocaman dünyalar ve hisler. Hissedilenin kalitesini ve sembolizmasını yazmaya çalışıyorsun.
    Ellerine Sağlık ve Unutma Bir Gün Döneceksin.
    Tarkinin Ali Abisi

    YanıtlaSil
  3. Ah Ali abim ahh.
    Yanlış mı? yazdın acaba diye her yazını okudum ama Diren yerine Deren yazmışsın :))
    Elbette niyet önemli senin kime hitap ettiğini gayet iyi anladım. Umarım Diren 'de anlamıştır.
    Di mi? Prensesim...?
    :)

    YanıtlaSil
  4. Deren, İrem, Direm, Didem, biliyorsun ki ben çok alışığım Tarkancım :)) Ama.... "direnmek"ten gelen diren :)))

    YanıtlaSil