16 Temmuz 2020 Perşembe

43 değildir o, 43 olsa duramazsın...


suadiye, 14.temmuz.2020, no filter, sabah 6 suları




suadiye, 16.temmuz.2020, no filter, sabah 7 suları

annemle babamın evlenmesinden 365 gün sonra ve '80 darbesine 3 sene kala, iç anadolu'nun pek güzide şehirlerinden birinde doğmuşum. bizimkiler hamileliği öğrenir öğrenmez 3 doktor gezmiş beni alsınlar diye... ilk çocuk diye almamışlar. şimdi sorunca "pişman değiliz" diyorlar ama eminim okul taksitleri geldiğinde bir ufak 'acaba yapmasa mıydık' hissi oluşmuştur.

babamın beni havaya atıp tutarken elinden kaçırıp, yere düşürmesi ve annemin saçlarımı tararken sürekli ağlatması dışında çok büyük sıkıntılarımız olmadı, gel zaman git zaman ısındık birbirimize.

babamın her mini etek giydiğimde "bacakların çarpık ama tabii yine de sen bilirsin" deme taktiği ile annemin "iyi muhabbet ettiğin insanla beraber ol" uyarısı benim için hep yol gösterici oldu. ne birine beğenmediğim bir şeyi söylerken kalp kırdım ne de sıkıldığım insanla vakit geçirdim.

yeni yaşıma bir gün kala, ülkenin yokuş aşağı, frensiz bir şekilde medeniyetten, aydınlıktan, vicdandan, saygıdan kopuşunu izlerken, gerçekten yanıp sönerek yaşıyorum.
okuduğum her haber, yaşam enerjimden bir parçayı söküp götürüyor.

av köpeğine yem edilen yaralı ayı, çoklu baro sistemi, ayasofya'nın camiye çevrilmesi, dağ keçileri katliam ihalesi, heybeli'de, evimde yangın, bağıra bağıra gelen ekonomik kriz, dünyayı sarsan pandemi, lanet olasıca kanal istanbul projesi, karadeniz'de sel, tarım arazilerinin bir bir yok oluşu, işimdeki sancılı süreç...

ufak şeylerle mutlu olup, sonra bunları düşünüp kahroluyorum. zaten ülke beni üzerken, bir de etrafımdakilerin beni üzmesine izin vermiyorum artık. kaygı denizinde boğulmuyorum. beni aşağı çeken her şeyden kurtuluyorum. kimsenin hayallerimi yıkmasını seyretmiyorum. engel, karanlık tanımıyorum. 

dünyanın en iyi dostlarına sahibim. dur yere birini öldürsem; beraber gömeceğim insanlarım var. telefonda sesimi kötü duysa, güldüren insanım var. 15 senelik şişmanlığıma son vermeye karar verdiğimde desteğin allahını veren insanlarım var. mağaza dolaşırken "bu sana süper olur" diye fotoğraf atan insanım var. 2 kilo verdim diye benden daha çok sevinen insanım var. hayatında iyi ya da kötü bir şey olduğunda ilk beni arayıp paylaşan insanım var. her hata yaptığımda beni tekrar yerden kaldıran insanım var. "keşke kardeşim olsaydı" dediğimde "ee ben varım" diyen insanım var. bel ağrılarım çekilmez olduğunda, beni zorla mr çektirmeye götüren ve koltukta çıkışımı bekleyen insanım var. arabama vurduklarında "sen uğraşma, ben arıyorum şimdi, gelip alacaklar" diyen insanım var. tatil bavulunu hazırlarken, 6 aylık bebeğini kucağıma tutuşturup "alsana şunu, işim var benim" diyip, 5 saat çocuğu bana kilitleyen insanım var. "pazara geldim, bir şey istiyor musun?" diye arayan insanım var. kendine maske alırken, "aa diren kedi sever" diye kedi desenli bir maske de bana alan insanım var. köşeye sıkışmış hissettiğimde "senin için ne yapabilirim?" diyen insanım var. yoldan geçerken evine uğrayıp, "yemek var mı? açım ben" diye masasına destursuz oturduğum insanım var. çikolata yemiyeyim diye, bana özel muzlu kakaolu fit kurabiye yapan insanım var. "yeni yılda tek amacım seni mutlu etmekti" diyip kaybettiğim bilekliği alan insanım var. "bana yardım lazım" dediğimde, elinden gelenin fazlasını yapan insanım var. "yalnızlığı en çok hastanede kaldıramıyorum, tek gidemem" dediğimde "ne yalnızı kız, koluma takıp ben götüreceğim seni" diyen insanım var.
bol bol "seni seviyorum" diyenim var benim...

veee dünyanın en iyi annesine sahibim. endişesiz, korkusuz konuşabildiğim annem var. her gittiği tatilden bana magnet getiren, "olsun be yavrum, sen güçlüsün, halledersin" diyen ve derin, upuzun dostlukları ile bana ilham olan annem var.

hayatta en azından bir şeyi doğru yapmışım... çok şanslıyım...

o zaman iyi ki doğdum ben. yeni yaşım daha enerjik ve neşeli olsun. elmanın diğer yarısını bulduğum bir yaş olsun. bu yaş, hayatımın en mutlu yaşı olsun...sağlığımıza kadeh kaldırdığımız bir yaş olsun... aşk olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder